NWP
NA ŻYWO

Toyota Century rzuca wyzwanie Bentleyowi i Rolls-Royce'owi z rewolucyjnym coupe

Add as a preferred source on Google
Toyota Century rzuca wyzwanie Bentleyowi i Rolls-Royce'owi z rewolucyjnym coupe
Samochody i pojazdyOpublikowany:
Redaktor:Anna KowalskaAnna Kowalska

Toyota podejmuje śmiałą próbę wdarcia się do elitarnego segmentu ultra-luksusowych samochodów, stawiając swoją markę Century w bezpośredniej konkurencji z takimi gigantami jak Bentley i Rolls-Royce. Podczas konferencji prasowej poprzedzającej Japan Mobility Show 2025, Ian Cartabiano, prezes północnoamerykańskiego studia projektowego Calty Design, wprost wskazał brytyjskie marki jako cel, który Toyota zamierza osiągnąć.

Japońska filozofia luksusu

Century, choć od lat funkcjonuje jako ekskluzywna marka w Japonii, zarezerwowana głównie dla przemysłowców i wysokich urzędników państwowych, teraz rozszerza swoje skrzydła na arenie międzynarodowej. Nowe coupe zaprezentowane w Tokio ma być manifestem podejścia "1 z 1", oferującego najwyższy poziom spersonalizowanego luksusu.

Co wyróżnia Century na tle konkurencji, to autentycznie japońska estetyka i podejście do luksusu. Marka opiera się na filozofii Takumi - tradycyjnym japońskim rzemieślnictwie dążącym do perfekcji, unikalnym doborze materiałów i niepowtarzalnym designie.

Perfekcja w każdym detalu

Przykładem obsesyjnego dążenia do doskonałości jest lakier konceptowego coupe w odcieniu pomarańczy, który składa się z 60 warstw. Ta niewiarygodna liczba ilustruje poziom detali, na jakie Toyota jest gotowa się zdecydować w ramach marki Century.

Nowy model charakteryzuje się imponującą prezencją - jest szeroki, niski i emanuje siłą dzięki:

  • Pionowej, masywnej przedniej części
  • Oświetleniu, które sprawia wrażenie wpatrującego się niemal pogardliwie
  • Prążkom na masce i efektownym akcentom wzdłuż profilu
  • Opadającej linii dachu
  • Masywnym, ciemnym felgom
  • Wyraźnie zarysowanym tylnym błotnikom

Wyzwania i perspektywy

Choć szczegóły dotyczące jednostki napędowej pozostają tajemnicą (obecny SUV Century wykorzystuje 3,5-litrowy V6 plug-in hybrid), Toyota ma wszystkie atuty, by odnieść sukces w tym segmencie. Koncern dysponuje zasobami, determinacją i - co najważniejsze - długoterminową strategią, którą już wcześniej wykorzystała marka Lexus.

Cartabiano wspomniał także o nietypowej koncepcji, zgodnie z którą właściciele coupe będą chcieli być w nim zarówno wożeni, jak i sami prowadzić. To podejście może wydawać się kontrowersyjne, biorąc pod uwagę sportowy charakter nadwozia coupe.

Długoterminowa strategia

Toyota nie obawia się wysokich celów, a historia marki Lexus pokazuje, że koncern potrafi grać długoterminowo. Wejście Century na globalny rynek ultra-luksusowych samochodów to proces, który wymaga czasu i cierpliwości, ale jeśli ktoś może rzucić wyzwanie establishmentowi, to właśnie Toyota.

Sukces Century będzie zależał od tego, czy japońska filozofia luksusu znajdzie uznanie wśród najbogatszych klientów na świecie, przyzwyczajonych do brytyjskiej tradycji i niemieckiej precyzji. Czas pokaże, czy japoński ptak Century zdoła wzlecieć na wysokości dotychczas zarezerwowane dla europejskich marek.

Wiadomości na dziś

Policja apeluje o wymianę opon na zimowe w obliczu nadchodzącej zimy
Policja apeluje o wymianę opon na zimowe w obliczu nadchodzącej zimy

Funkcjonariusze z zakopiańskiej komendy policji wydali pilny apel do kierowców planujących podróże w rejony górskie. Zmiana opon na zimowe stała się już koniecznością ,...

Przez Paweł Kamiński15 dni temu
Ford obniża prognozy na 2025 rok po pożarze w zakładzie dostawcy aluminium
Ford obniża prognozy na 2025 rok po pożarze w zakładzie dostawcy aluminium

Koncern motoryzacyjny Ford Motor Company obniżył swoje prognozy finansowe na cały rok 2025 po tym, jak pożar w zakładzie dostawcy aluminium Novelis w stanie...

Przez Paweł Kamiński23 dni temu
Omoda wyjaśnia kontrowersyjną sytuację z kierownicą po teście TVN Turbo
Omoda wyjaśnia kontrowersyjną sytuację z kierownicą po teście TVN Turbo

Chiński producent samochodów Omoda wydał szczegółowe oświadczenie w odpowiedzi na kontrowersyjny materiał TVN Turbo, w którym dziennikarz Łukasz Bąk bez większego wysiłku wyrwał kolumnę...

Przez Paweł Kamiński25 dni temu
Omoda wyjaśnia kontrowersję z kierownicą - system bezpieczeństwa czy wada konstrukcyjna?
Omoda wyjaśnia kontrowersję z kierownicą - system bezpieczeństwa czy wada konstrukcyjna?

Sprawa wyrwanej kierownicy z samochodu Omoda 5 podczas programu TVN Turbo wywołała ogromne kontrowersje w mediach społecznościowych. Teraz oficjalne stanowisko zajęła sama marka, tłumacząc,...

Przez Paweł Kamiński25 dni temu
Chery prezentuje przełomowe technologie hybrydowe z 48% sprawnością termiczną na Międzynarodowej Nocy Technologii 2025
Chery prezentuje przełomowe technologie hybrydowe z 48% sprawnością termiczną na Międzynarodowej Nocy Technologii 2025

Chiński koncern motoryzacyjny Chery Group zaprezentował podczas tegorocznej Międzynarodowej Nocy Technologii przełomowe osiągnięcie w dziedzinie napędów hybrydowych, ustanawiając nowy rekord 48% sprawności termicznej swojego...

Przez Paweł Kamiński28 dni temu